Fins a 36 torres de molí es localitzen dins el terme de Porreres, i a més es tenen notícies d’altres quatre edificacions que foren derruïdes. Deu d’aquests molins es troben al mateix nucli urbà, els 26 restants s’escampen per foravila.
Pel que fa a les dades de construcció, semble esser que el més antic és el molí d’en Recó, que pertany al segle XVII. La majoria foren edificats els segles XVIII i XIX i abandonats a principi del XX. De les 36 edificacions que hem citat, s’en poden destacar el molí d’en Tòfol i el d’en Donzell al nucli urbà, i el molí des Recó, el molí de Son Mora, els molins de ses Talaies, el molí de Son Gornals i el de Son Porquer, a foravila.
MOLÍ D’EN TÒFOL
Molí de vent fariner situat al carrer Donzella, urbanitzat posteriorment a la seva construcció.
MOLÍ D’EN DONZELL
Molí de vent fariner amb base quadrada.
MOLÍ DES PONT
Molí de vent fariner de base trapezoïdal.
MOLÍ D’EN RACÓ
Molí de vent fariner amb base quadrada irregular. És un dels més antics de la vila.
MOLÍ DE SON MORA DELS SALMATERS
Molí de vent fariner amb base irregular.
MOLÍNS DE SES TALAIES
Molíns de vent fariner sense base quadrada.Forma un conjunt amb l’altre molí situat a la possessió de Ses Talaies, possessió documentada el 1385.
MOLÍ DE SON GORNALS
Molí de vent fariner sense base.
MOLÍ DE SON PORQUER
Molí de vent fariner amb base quadrada d’una sola planta. Situat a la carretera de Campos, prop des Camp Roig.
MOLÍ D’AIGUA DES PONT
Es tracta d’una petita edificació que segons sembla servia a principis del segle XX com a molí d’aigua per moldre.